طعم گس خرمالو

اینجا زنی زندگی می‌کند که نقابش لبخندش کفشهای پاشنه بلندش گوشواره های سرخش را میگذارد گوشه ایی و تنهاییش را روایت می‌کند ... اینجا زنی زندگی می‌کند که زنانه میرنجد زنانه گریه می‌کند اما همچنان مردانه میجنگد ... اینجا زنی زندگی می‌کند .
وفا
پ ن : تمامی اسامی استفاده شده در این وبلاگ غیر واقعیست
تمامی داستان های روایت شده واقعیست

عنوان وبلاگ نام داستانی از زویا پیرزاد است

خارج از گود : مزاج شناسی ( مزاج دم)

چهارشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۳۸ ب.ظ

قرار بود از ادامه مزاج ها بگم 

چون مزاج ها تاثیر مستقیمی روی روال زندگیمون دارن از حالات روحی گرفته تا سلامت جسمی 

دفعه قبل مزاج صفرا رو توضیح داده بود ( اینم لینکش

مزاج بعدی که میخوام بگم مزاج دم هستش به افرادی که مزاج شون گرم و تر باشه میگن دموی . 

باز هم اولش اشاره کنم ممکنه ما تمام خصوصیات یک مزاج رو نداشته باشیم مهم اینه غالب نشانه های یک مزاج تو ما صدق کنه . 

مثلا دموی ها غالبا درشت اندام و عضلانی با قد متوسط یا متوسط به بالا هستن اما من با اینکه مزاجم دم هستش اما اصلا درشت استخون نیستم اتفاقا ریز استخونم ! 

افراد دموی یا سفید و گلگونن  یا مثل من برنزه یا سبزه گلگون هستن. ( سودایی مزاج ها پوستشون تیره س ولی به بادمجانی یا کبودی مایله اما دموی ها پوستشون مخصوصا گونه ها و بازو هاشون به سرخی مایله) 

بدنشون گرمه ، یعنی دوازده ماه سال هرکی دست من رو بگیره میگه وای چه داغی ! دموی ها از گرما بیزارن ( مثل صفراویی ها) لباس تابستون و زمستونشون زیاد با هم توفیر نداره :) البته زیاد تحمل سرما هم ندارن اما نسبت به گرما سرما رو بیشتر دووم میارن فصل مورد علاقه شون پاییزه چون تو بهار دم بیشتر میشه و اذیت میشن.

بدنشون پر مو و موهای مجعد و ضخیمی دارن (( موی ضخیم با موی زبر فرق داره، ممکنه یکی تار موش ضخیم باشه اما زبر نباشه،. موی زبر مخصوص سودایی هاس ، زبری مو از خشکی مزاج حاصل میشه ) مثلا من این خصوصیات هم ندارم یعنی موهای نازک کم پشت دارم اما مثل دموی ها موهام نرمه ( مشخصه از تری مزاجمه)  دموی ها رشد موهاشون سریعه . 

یکی از راه هایی که خیلی خوب میشه فهمید شخص مزاجش چیه طعم دهان  اول  صبح هستش. دموی ها طعم دهانشون شیرینه . من همیشه حس میکنم الان شیرینی خوردم هر لحظه دهنم طعم بعد خوردن شیرینی داره . 

ترشح بینی نرمال اما بزاق دهان پر آب و کش دار هستش . زبون سرخ دارن و  زیر ناخون ها به سرخی میزنه. رگهای روی دستشون یا روی پاشون  برجسته س . 

در صورت غلبه دم تو کتف و سینه شون آکنه های سرخ درمیاد . من کاملا میبینم یه مدت که گرمی زیاد بخورم بازوهام جوش های ریز سرخ شبیه عرق سوز شدن میزنه . 

دیگه جونم براتون بگه دموی های خوش خوراکن یعنی غذایی نیست طعمی نیس که اینا بدشون بیاد هم ترش دوست دارن هم شیرین هم تند هم تلخ . تری بیشتر شه تمایلشون به شیرینی بیش‌تره اگه تری کمتر شه دنبال ترشی جاتن.  قدرت هضم خوبی دارن من الان غذا بخورم دوساعت بعد یه پرس غذا بدن میتونم بخورم  ، نه اینکه گشنه باشم اما توان خوردنش رو دارم اما بعضیا الان غذا میخورن بعد ررررررفت تا چند ساعت هر وقت بگی میگن نه اصلااااا جا ندارم این یعنی دستگاه گوارش سخت و کند عمل میکنه برعکس دموی ها قدرت دستگاه گوارششون بالاس  واسه همین یبوست نمیشن . 

قدرت بدنی بالایی دارن  و سریع و پر تحرکن اما نه به اندازه صفراوی ها ؛ در عوض مقاومتشون از صفراوی ها بیش‌تره. عماد که صفراس سریع تر و پر تحرک تر از منه اما در عوض زودتر از من خسته میشه . من کند تر از اونم اما دیرتر خسته میشم . اون سر شب میگیره میخوابه من اما تا آخر شب هم کار کنم باز دووم میارم . 

خواب دموی ها سنگین و راحته . تری مزاجشون بیشتر شه خواب آلودگی شون هم بیشتر میشه مخصوصا بهار . بهار که میشه من فقط میخوام چرت بزنم . 

میل جنسی افراد دموی بالاس و البته توانشون هم بالاس . اینا میل مداوم دارن .

( اگه یادتون باشه گفتم صفراوی ها تمایلشون بالا س اما توانشون همیشه بالا نیس) 

سفیدی چشم دموی ها به قرمزی میزنه ، تکلمشون سریع و واضح و محکمه. من هرجا حرف بزنم محکم و واضح و قاطع حرف زدنم رو به بچه ارشد بودنم ربط میدن درسته اون تاثیر گذاره ولی بیشتر مربوط به مزاجمه 

خب حالا بریم سراغ خصوصیات اخلاقی تا بدونید ما چه گل و بلبل هایی هستیم بعله 😌

دموی ها ذاتا خون گرمن اجتماعین برونگران احساساتشون رو خوب بروز میدن اهل معاشرت و بگو بخندن هرکی ‌تو دنیای حقیقی من رو ببینه میگه تو ، تو دلت غصه هم داری؟ 

صبورن کینه توز نیستن بی قید و بی خیالن راحت از سر مسائل میگذرن ( من قبلا واقعاااا راحت از سر مسائل میگذشتم ولی الان بعد از ازدواج به راحتی و بیخیالی گذشته از سر موضوعات نمیگذرم) 

دموی ها معمولا مدیر و راهبر ن . ناخودآگاه این اتفاق میوفته. الان تومدرسه هم همین طور شده من کم تجربه ترینم اما همیشه ناخودآگاه جوری پیش میره که مدیریت کارها با من میشه اخیرا هم متوجه شدم معلم اولی خیلی تلاش میکنه اینطور نشه اما من بی اختیار افسار امور رو میگیرم دستم و این یه جورایی از اعتماد به نفس دموی ها نشات میگیره . من اعتماد به نفس خوبی دارم و فکر میکنم درست عمل میکنم و به خودم اعتماد دارم  شاید واقعا هم همیشه حق با من نباشه. دموی ها اهل ریسکن و بلند پروازن اینم باز از همون اعتماد به نفس بالاس . 

تنوع طلبن و از کارهای تکراری بدشون میاد ، زیاد اهل نظم و ترتیب نیستن ( من واقعا رو خودم کار  کردم و زمان صرف کردم تا کارها و روال زندگیم رو نظم انداختم . وقتایی که کوچیکتر بودم اصلا مارها نظم نداشت و مدام برام دردسر می‌شد ) همچنین بسیار آدم های بی دقتی هستن ! من نمونه بارز یک فرد بی دقتم متاسفانه!!! ☹️

نکته : اینکه من وقت صرف کردم و زحمت کشیدم تا به یک فرد منظم تبدیل شم ، معنیش اینه که چون ما مزاجمون  فلانه و فلان اخلاقمون بخاطر مزاجمونه توجیه خوبی نیست تا اون کار بد رو با خیال راحت انجام بدیم. بلکه برای ترک اون اخلاق بد باید زحمت بیش‌تری بکشیم ! والبته با تنظیم برنامه غذایی از غلبه بیش از حد اون مزاج باید  جلوگیری کنیم . 

خب داشتم میگفتم دموی ها اهل شعر و شاعری ن و پاش بیوفته حتی به سمت عرفان میرن و تمایل زیادی به تدین دارن  ،. مثلا امام خمینی نمونه بارز یک فرد دموی بودن . راهبر و مقتدر و عارف و شاعر ... اما اگه این فرد دموی خوب هدایت نشه میتونه یه دیکتاتور تمام و کمال شه مثل صدام حسین! یا هیتلر !! 

افراد دموی معمولا آدم های آروم و صبوری هستن و به ندرت عصبانی میشن  اما نباید از صبوری و آرامششون سواستفاده کرد چون اگه عصبانی شن بدجوررررری عصبانی میشن و معمولا کنترلی رو خمششون ندارن و ممکنه موقع عصبانیت دست به کارهای خطرناکی بزنن ، مثل قتل !!!! واسه همین سکته تو آدم های دموی زیاده ! چه قلبی چه مغزی! البته چون پر خون هستن احتمال فشار خون هم دارن . واسه همین خیلی خوبه که تو فصل بهار مخصوصا ، خون اهدا کنن. 

نکته خاص دیگه ایی به ذهنم نمیرسه 

سوالی بود خصوصی کامنت کنین که جواب بدم :) 


  • Vafa 1192

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">