طعم گس خرمالو

اینجا زنی زندگی می‌کند که نقابش لبخندش کفشهای پاشنه بلندش گوشواره های سرخش را میگذارد گوشه ایی و تنهاییش را روایت می‌کند ... اینجا زنی زندگی می‌کند که زنانه میرنجد زنانه گریه می‌کند اما همچنان مردانه میجنگد ... اینجا زنی زندگی می‌کند .
وفا
پ ن : تمامی اسامی استفاده شده در این وبلاگ غیر واقعیست
تمامی داستان های روایت شده واقعیست

عنوان وبلاگ نام داستانی از زویا پیرزاد است

خارج از گود این هفته ؛)

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹ ب.ظ

سلام دوستای خوبم صبح چهارشنبه تون بخیر ! اول از همه خیلیییی از کامنتهای دلگرم کننده تون ممنونم بهم انرژی دادین :) 

دوم اینکه اولین مطلب رو امروز آپ میکنم ، اما از هفته ی بعد سعی میکنم دوشنبه ها آپ کنم .


تکنیک گفت و گو (١)


خیلی وقتها بعد از جر و بحثهایی که بین من و عماد پیش میاد، اونوقتها که خیلی پکرم و رفتم تو لاک خودم ، فکر میکنم اصلا این جر و بحث از کجا شروع شد ؟ همیشه موضوع اونقدرررر کوچیکه که اگه برای یه سوم شخص تعریف کنی میگه واقعا سر این حرفتون شد؟ اما میدونید مشکل اونجاس که ما وقتی سر یه موضوعی حرف میزنیم من فکر میکنم" من که دارم به زبون فارسی ،خیلی ساده توضیح میدم چطور عماد متوجه نمیشه منظور من چیه؟ "چرا اون قسمت از قضیه که من روش تأکید دارم رو نمیبینه اما اون قسمت که اصلا مدنظرم نیس رو بزرگ میکنه؟ خیلی وقتها فکر میکنم ما اصلا زبون همدیگه رو نمیفهمیم! اون موقع س که نا امیدی میرسه تا مغز استخوونم ! 

اما میدونید چیه به قول  باربارا دی آنجلس تو کتاب رازهایی درباره مردان ، مشکل نه از منه ، نه از عماد !! 

بیاین فرض کنیم من از یه سیاره دیگه ام ، عماد از یه سیاره دیگه. درسته که یک زبون مشترک داریم اما با یک جملات مشابه منظور های مختلفی رو مخابره یا دریافت میکنیم ! 

یه وقتهایی پیش میومد من صرفا فقط داشتم درد و دل میکردم اما عماد فکر میکرد من دارم ازش شکایت میکنم. یا یه وقتهایی عماد یه قضیه رو فقط تذکر میده اما من حس میکنم میخواد از من ایراد بگیره. یا یه جایی که من خواسته ش رو فراموش کردم اون فکر میکنه از روی لجبازی اینکارو کردم حال اینکه از نظر من قضیه فقط یه حواس پرتیه !!! 

همه ی اینا از دور یه اشتباه های پیش پا افتاده ن که شاید بنظر برسه واااا چه اشتباه ها و سوتفاهم های مسخره ایی خب خیلی ساده به هم بگید منظورتون چیه ! 

خب هم من هم عماد همین کارو میکنیم اما یه وقتهایی طرف مقابل متوجه نمیشه ما چی میگیم !!  و برعکس ما هم متوجه نمیشیم منظورش چیه ! 

اینجاس که باید اعتراف کنیم ما قبل از ازدواج اونقدر که باید تکنیک بلد نیستیم ! ما خیلی آماتور به شیوه ی آزمون و خطا زندگی میکنیم . همیشه همه ی اشتباه ها قابل جبران نیستن! یا اگه قابل جبران باشن این روش خیلی خسته کننده و نا امید کننده س ! 

قبل از هرچیز ما باید این رو بپذیریم که زن ها با مردها فرق دارن ! وقتی فرق دارن پس باید زبون مردها یا زن ها رو پیدا کرد !!

من چون خودم خانومم بیشتر میتونم به خانوم ها تو ارتباط با مردها کمک کنم !!!( البته اگه کمکی از دستم بر بیاد که خودم اندر خم یک کوچه م ) !!



تکنیک اول که بنظرم مهم ترین و ابتدایی ترین تکنیکه ، تکنیک گفت و گو ه !!! 

ما وقتی نتونیم به درستی خواسته ها و منظورهامون رو به طرف مقابل برسونیم چطور انتظار داریم رابطه خوبی باهم داشته باشیم ؟؟


تو کلاس تکنیک گفت و گو   دکتر گفت شاید بنظر برسه گفت و گو یعنی رد و بدل کردن کلام !!! اماجالبه بدونید در واقع تأثیری که کلام (یعنی کلمه ها) رو طرف مقابل میذارن تنها ١٠٪‏. !!!! 

٣٠٪‏ لحن ه ، ٦٠٪‏ زبان بدن ! شاید یه کلمه خوبی؟ رو به چندین منظور بشه رسوند مثلا:خوبی؟ (یعنی حالت چطوره؟) 

خوبی ؟( یعنی یه چیزیت میشه!:| ) 

خوبی ؟ ( ازت طلبکارم) 

خوبی؟(اهمیتی برام نداره واقعا خوب هستی یا نه ) حالا به این لحن ها میمیک بدن یا زبان بدن رو هم اضافه کنید . 

خودتون بارها از استیکر های مختلف تو چت ها برای رسوندن منظورتون همیشه استفاده میکنید. چون خودتون به خوبی حس میکنید که کلمه ها ابدا کافی نیستن و برای اینکه طرف مقابل منظورتون رو درست تر دریافت کنه به یک وسلیه برای رسوندن زبان بدن که همون استیکر ها هستن ، نیاز هست ! 

خیلی وقتها ما با پشت چشم نازک کردن، اخم کردن ، لبخند زدن ، پوزخند زدن ، چین رو پیشونیش انداختن، لب ور چیدن، شونه بالا انداختن، چشمها رو گرد کردن ، ابرو بالا انداختن.... منظورهامون رو بدون از استفاده حتی یک کلمه رسوندیم !! دکتر میگفت دانشمندا حدود ٧٠٠٠ حالت برای چهره تصور کردن !!! 


خب پس تا اینجا داریم نه تنها کلمه هایی که ازشون استفاده میکنیم مهمن بلکه مهم تر لحن و از اون هم مهم تر زبون بدنه ! 


البته تو پرانتز عرض کنم دکتر فرمودن خانم ها بهتر و دقیق تر از مردها زبون بدن رو دریافت میکنن که برمیگرده به تفاوت مکانیزم مغز زن و مرد ! 


..ادامه در پست بعد

  • Vafa 1192

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">