طعم گس خرمالو

اینجا زنی زندگی می‌کند که نقابش لبخندش کفشهای پاشنه بلندش گوشواره های سرخش را میگذارد گوشه ایی و تنهاییش را روایت می‌کند ... اینجا زنی زندگی می‌کند که زنانه میرنجد زنانه گریه می‌کند اما همچنان مردانه میجنگد ... اینجا زنی زندگی می‌کند .
وفا
پ ن : تمامی اسامی استفاده شده در این وبلاگ غیر واقعیست
تمامی داستان های روایت شده واقعیست

عنوان وبلاگ نام داستانی از زویا پیرزاد است

خارج از گود مزاج شناسی

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۲۷ ب.ظ

خیلی وقته خارج از گود نذاشتم! 

اینبار موضوع خارج از گود مزاج شناسیه 

من نه متخصص طب سنتی م نه چیزی ولی خیلیییی تو زمینه مزاج ها مطالعه کردم که خواستم خلاصه اطلاعاتم رو اینجا بنویسم 

مزاج انسان متشکل از چهار نوع مزاجه :دم صفرا سودا بغلم

 که همیشه یکی از این مزاج به صورت ژنتیکی بر سایر مزاج ها غلبه داره که بهش مزاج پایه یا جبلی میگن. 

بعدا در اثر خورد خوراک و نوع زندگی ممکنه یکی از مزاجها به مزاج جبلی غلبه کنه اما هیچ وقت مزاج جبلی به صورت کامل محو نمیشه مثلا من مزاج جبلی م “دم” هستش اما گاهی غلبه بغلم دارم گاهی سودا گاهی صفرا ! یعنی کامل حس میکنم الان سودا م زیاد شده یا صفرام یا بلغمم. گاهی یه اندام خاص مزاجش با مزاج کلی بدن تغییر میکنه مثلا یکی ممکنه مزاج خودش دم باشه(گرم و تر)  ولی دستگاه گوارشی مزاجش سرد باشه! 

خب اینا رو بدونیم که چی بشه ؟ مزاج رو همههههه چی تاثیر داره یعنی از ظاهررر بگیر تا اخلاق میل جنسی بیماری همه چییییی....

خب حالا این مزاج ها چین 

مزاج دم یعنی گرم و تر 

صفرا گرم و خشک 

سودا سرد و خشک 

بغلم سرد و تر 

حالا خصوصیات ظاهری و اخلاقی هرکدوم رو مینویسم شما بگید از کدوم مزاج بنویسم؟؟؟ 

من دم هستم 

عماد صفراس ! 


  • Vafa 1192

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">